Hinner? Orkar?

Jag förstår inte hur folk hinner eller orkar skriva blogg dagligen! Om jag är ärlig förstår jag inte vad jag skulle skriva om varje dag - jag har nog ett ovanligt tråkigt liv.
I alla fall har man överlevde en till jul/nyår firande - på alla sett förutom ekonomiskt förstås. Min yngste son fyllde 18 den 8/1 och äldste dottern fyller 24 den 23/1. Varför fick jag två barn på samma lön som jul och nyår?? Helt sanslöst!
Ovannämde dottern är tvillinggravid - 34 veckor. Samtidigt som jag kan inte vänta ta tag i dessa två underbara bebisar tror jag att alla i familjen Larsson hoppas att hon kan hålla i de tills nästa löning!
Livet går för fort! Jag längtade till jul och den är redan förbi. Jag längtade till att ha alla mina barn hemma - gott mat, vin, långa kvällar med skratt och spel och tv, sovmorron, tid till att sticka bebis kläder - jag fick allt jag längtade efter men det gick alldeles för fort.
Vi började jobba på högstadiet i onsdags - en studiedag - massa möte och diskussions grupper. Jag var helt slut och helt oförberedd på att eleverna kom redan i torsdags. Fick en vik timmar direkt på morgonen med 10 minuters varning - stackars ungar - jag var helt förvirrad - tror att de trodde att jag hade landad från månen! Värst av allt är att på fredag kom det fram att deras engelska lärare har slutat men någon har missat att sätta in en ersättare så de får stå ut med fröken utomjordning hela termin! Jag ska försöka att visa hur duktig jag är nästa lektionen. Jag är förresten jätteglad att få en grupp i engelska - tycker att det är superkul - har annars spanska (!!!!!!!) och matte. Den andra halften av min tjänst är fortfarande som SYV (studievägledare).
Idag har vi haft dansmöte och kommit en bit på väg med planering för en danstävling som ska hållas i Åmål den 28/2 - himmla roligt att hålla i tävlingar men ortoligt mycket jobb. Problemet är att vi alla har jobb och tiden är svårt att hitta - hittills har vi bara fått beröm för de tävlingar vi har arrangerad i Åmål så på något sett fungerar det i alla fall.
resten av lördag ska jag ägnar åt soffan, tv och min stickning - otroligt kul med tvillingar att sticka för!!

Kommentarer
Postat av: Louise

Snart blir du mormor!!!

2009-01-11 @ 23:26:35
Postat av: Fia!

Det säger Du bara för att Du är hans mamma... Har i övrigt samma dilemma som Du med två födelsedagsbarn fast i dec. Dels är det jobbigt ekonomisk och dels så räcker inte fantasin till... Vi har just nu repat oss från 39,7 i feber hela familjen. Moa är fortfarande sjuk, men blir piggare för varje dag...Kram

2009-01-12 @ 09:37:31
Postat av: Louise

Vi behöver uppdatering. Jag har inget att göra på dagarna!

2009-01-20 @ 07:49:40
Postat av: Fia

Uppdatering!!!!

2009-01-20 @ 08:06:37
Postat av: Fia

Börjar mormor bli smått nervös nu när det närmar sig???? Fia

2009-01-27 @ 08:12:24
URL: http://danscoachens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0