Fortsättning..........

Jag har redovisat för första dagen i Slovakien på EM i disco. Andra dag var lika innehållsrik. På den dyraste hotell i staden Martin fick vi ingen frukost - vi skulle åka ner för berget för tidigt tyckte de så vi fick var sin bajs påse innehållande: citron yoghurt, banan, tjock smörgås med öst - ingenting att dricka. Att jag skriver bloggen är bevis på att vi överlevde fjärden!
Där vi satt på läktarn kunde man se berget ut på fönstret - en konstant och skrämmande påminnelse hela dagen att helvete väntade oss sen på kvällen.
Under dagen hejade vi och skrattade vi och låtsades att vi var vanliga människor - inte de däruppe på berget. Vi fick höra från andra föräldrar i Team Sweden att några stackare i Team Sweden hade hamnat  "däruppe" - vi avslöjade inte att det var oss.
Under lunch pausen då alla andra åkte till sina hotell för att slappa och äta var vi kvar på tävlingslokalen - inget val. En hysterisk slovak kom fram till mig och pekade på min Team Sweden T-shirt och sa att jag skulle följa med honom - jag tvingades lyssna på ett himla massor låter och skulle plocka ut Sveriges national sången. Ironiskt att det blev just jag - den enda engelsk supporter av Team Sweden - jag hade lust att välja Rule Britannia eller God Save the Queen men var till slut snäll och valde Du gamla................
Kvällsmat var också en katastrof denna första tävlingsdag. Mamma Lena och Mamma Jag var mån om att köpa bra mat till våra (stora) barn - vi köpte biljetter för "dinner" klockan 18. Vi visades till en tält (0 grader i Martin i december) - vi kom in där, runt 18 stycken svenskar och mötts av 5 killar och en gubbe och två 8 timmar gamla kyckling klubbor. Efter mycket bråk på dålig tyska fick de beställa ris och någon sorts gryta från en närliggande restaurang. Pappa Lars blev vansinnig eftersom vi hade redan förköpt biljetter för middag nästa dagen - han tyckte att vi var dumma????? Att vi visste i förväg att vi skulle sitta och äter i en nollgradig tält kunde han inte begripa - strange man!
Man skulle bara gilla läget - åka upp på berget och invänta morgondagens bajspåse!

Kommentarer
Postat av: Fia

Att ha en blogg innebär lite uppdatering.....From supermom

2008-12-18 @ 07:55:19
Postat av: natty

Dålig uppdatering mamma... skärpning

2008-12-19 @ 20:56:31
URL: http://natty86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0